Om Huskvarna Trafikskola

Huskvarna Trafikskola – sedan 1946

Vi är ett familjeägt företag i ordets rätta bemärkelse. Pappa Lennart Adolfsson drev körskolan i Huskvarna mellan 1978 och 2011. Det är många från Huskvarna och Jönköping som genom åren fått hjälp med sina körkort av Lennart. Han är fortfarande till stor hjälp idag och älskar att att finnas med i arbetsgänget och att träffa eleverna.

Idag drivs företaget av Lennarts dotter Carina och hennes man Björn, samt Lennarts son Tobbe. Carina sköter om allt administrativt medan Tobbe och Björn är trafiklärare.

Vi har vår bas på Linnégatan i Huskvarna men håller även grupputbildningar i Gränna. I december 2019 förvärvades Körskolan.se och i samband med det öppnades ytterligare en samlingsplats på Kyrkogatan 6 i Jönköping.

Vår målsättning att att vi skall ge dig bästa tänkbara service när du skall ta körkort. Men vi vill inte bara hjälpa dig till ett körkort – vi vill framför allt göra dig till en duktig och trygg förare.

gammal logo huskvarna trafikskola
Huskvarna Trafikskola sedan 1946
Logo Huskvarna Trafikskola

Våra löften till dig som skall ta körkort

• Trygghet

Vi har många års erfarenhet vilket innebär att du kan känna dig trygg under din körkortsutbildning hos.

• Ansvar

Vi hjälper dig hela vägen till ditt körkort men tar också ansvar för att du skall bli en trygg och säker förare.

• Förtroende

Vi är tacksamma och ödmjuka inför det förtroende du gett oss och vårt löfte till dig är att vi skall göra allt som står i vår makt att förvalta det förtroendet på bästa sätt.

Vår personal hjälper dig hela vägen till ditt körkort

Björn Hällström

Trafiklärare bil och utbildningsledare, delägare.

Björn är en erfaren trafiklärare och utbildningsledare som har koll på ishockeyn och innebandyn i stan. Att uppleva Europas vandringsleder är också en härlig ingrediens i livet.

Du når Björn på 0705-14 10 07

Tobbe Adolfsson

Trafiklärare bil, MC, moped, släp, delägare

Tobbe är förmodligen bäst i stan på att backa släp och har fullt upp på fritiden med sönernas fritidsaktiviteter.

Du når Tobbe på 0706-317357

Thomas Gotstig

Trafiklärare bil, MC

Thomas är stans mest rutinerade trafiklärare för MC. Han har tidigare drivit Körskolan.se

Du når Thomas på 0708-168261

Tomas Lindahl

Trafiklärare bil, moped

Alltid redo och älskar att hjälpa elever med utbildningen till körkort.
Han har många järn i elden och drar gärna till fjälls och kör snöscooter, så snön yr.

Du når Tomas på 0702-377445

Carina Hällström

Administratör, delägare

Carina gör allt för att svara på dina frågor, hon ser till att kontoret är i ordning och att fikat är på plats under våra kurser.
På fritiden älskar hon att planera roliga events för vänner och familj.

Du når Carina på 036-131297 eller 0703-551669
Du kan också maila på info@huskvarnatrafikskola.se

Frank Palm

Trafiklärare bil

Frank har slagit på sina trummor sedan han var liten och det har han nytta av idag när han snickrar på sitt nya hus. Dessutom gillar han att byta bilresorna mot båtlivet på sommaren.

Du når Frank på 0761-727832

Lennart Adolfsson

Legend, förarutbildare moped

Lennart är vår allt-i-allo. Hjälper till där det behövs och ser till att alla har det bra. Älskar att utbilda på moped.

Moa Pettersson

Trafiklärare bil

Vår färskaste lärare, som drömt om att bli trafiklärare sedan hon var barn.
När hon inte åker moped eller bil, umgås hon helst med familj, djur och upplever natur.
Om du vill ha tips på bra utflykter eller fikaställen, fråga Moa.

Huskvarna Trafikskola hjälper dig hela vägen till ditt körkort!

Huskvarna Trafikskola är stans äldsta trafikskola. Vi bildades redan 1946, då under namnet Huskvarna Bilskola. Vi är ett familjeägt företag och vår bas är på Linnégatan i Huskvarna i en fastighet vi själva äger. Vi bedriver även utbildningsverksamhet på Ribbagränd i Gränna och har en uppsamlingslokal på Kyrkogatan i Jönköping för att ge våra körkortselever från Jönköping ännu bättre service.

Vi fanns när dina föräldrar, och deras föräldrar skulle ta körkort – och vi kommer finnas när det är dags för dina egna barn att ta körkort.

Vi fortsätter hela tiden vår resa framåt. Vi söker ständigt nya vägar för att kunna hjälpa dig på ett ännu bättre sätt. Hösten 2019 förvärvade vi därför Körskolan.se i Jönköping och öppnar i samband med det en lokal, “Mötesplatsen” på Kyrkogatan 6 i Jönköping (mitt emot Per Brahe Gymnasiet). Vår ambition med detta är kunna erbjuda ännu bättre service till våra elever. I och med förvärvet fick vi också in Thomas Gotstig i vårt team av trafiklärare. Thomas är en mycket erfaren trafiklärare, framför allt när det gäller MC. Stans äldsta trafikskola rustar alltså för framtiden. För dig som kund innebär det att du kan lita på att kommer finnas för dig även i framtiden.

Den personliga körskolan som vill ditt bästa

Vi vill vara en personlig körskola. För oss betyder det att vi sätter DIG och DINA behov i första rummet. Vi vill inte bara hjälpa dig att ta ditt körkort utan vill också ta ansvar för att du blir en trygg och säker förare. Det betyder också att vi är villiga att göra det lilla extra för att din väg mot körkort skall bli en positiv upplevelse. Som elev är du viktig för oss och det vill vi att du skall känna. Personlig service och många skratt utlovas till alla!